Çocuğumla Eğlence-4 (3 Yaş+)

"Müzik ruhun gıdasıdır" diye boşuna dememişler. Her yaştan, her ırktan insanın ortak zevki olan müzik, çocuklarımızla olan ilişkilerimizi sağlamlaştırmada ve onlara bir şeyler öğretmede oldukça etkili bir yöntem. Bu yöntemler ile ilgili bir kaç örneği sizlerle paylaşmak istiyorum. Ben bu yöntemlerle hem çok eğlendim hem de çocuğumun gelişiminde farklılıklar olduğunu gözlemledim. Hala sıklıkla yaptığım bu müzik etkinlikleri ile bol eğlenceli dakikalar geçirmenizi diliyorum...


  • Örnek Dans
Müzik hem rahatlatıcı hem de kanınızı kıpır kıpır yapabilen bir özelliğe sahiptir. Çocuğunuz huysuzlandığı zaman yumuşak, dingin bir müzik açarak onu rahatlatabilirsiniz. Aynı zamanda canlı hareketli bir müzik türü çocuğunuzu neşelendirecektir. bu müziği açtığınızda bir kaç dans figürü ile ona dans etmenin ne kadar zevkli olduğunu gösterebilirsiniz. Hatta ona basit bir iki numara da öğretebilirsiniz. Örneğin; 1 kere el çırp ve 1 kere dön. Bir müddet sonra kendi figürlerini size öğretmeye çalıştığını göreceksiniz.


  • Şarkı Söyle
Eğer siz de benim gibi kötü bir sese sahip değilseniz, çocuğunuza bol bol şarkı söylemelisiniz. Oğlum bebek iken söylediğim her ninnide mışıl mışıl uyumak yerine, ağladığı ve konuşmayı öğrendiğinde; sesimle ilgili söylediği ilk şeyin "çirkin" olması hevesimi kırsa da hatırı sayılır sayıda, çocuk şarkısı öğrettiğimi düşünüyorum. Bu başarı benim azmim değil, şarkı sözlerinin oldukça ilgi çekmesi diye düşünüyorum. Çocuklar, özellikle hayvanlı ve konulu şarkılara bayılıyorlar. Bu yüzden çocuk şarkılarını sık sık söylemeli ona öğretmelisiniz.

  • Oyun mu Şarkı mı?
Şarkı söylerken yine şarkı ile ilgili oyun olmak tüm çocukların çok zevk aldığı bir etkinliktir. "Sağ elimde 5 parmak","Baş parmağım" gibi hareketleri olan şarkıların yanı sıra her söylediğiniz şarkıya hareketler uydurarak da şarkıları öğretebilirsiniz. Böyle çocuğunuz hem hareket etmiş, koordinasyon becerilerini geliştirmiş hem de hafızasını geliştirmiş olacaktır.

  • Oyunla Öğrenmek
Şarkıları öğretme aracı olarak da kullanabilirsiniz. Saymayı, renk ve şekilleri şarkılarla öğretebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse; beş tombul sosis şarkısı, 1 küçük 2 küçük 3 küçük aslancık şarkısı gibi. Özellikle sayma şarkılarında, parmaklar da devreye girince, o yumuk yumuk ellerin halini görmek, paha biçilmez bir zevk. :)

  • Kendi Müziğini Üret
Birden azla çocuğunuz varsa ya da çocuğunuzun sosyalleşmesini istiyorsanız, her birinin eline bir enstrüman vermelisiniz. Böylece iş birliği yapabilir, paylaşımı öğrenebilirler. Elinizde enstrüman yoksa kendiniz üretebilirsiniz. Sopalarla yastıklara ya da çeşitli büyüklükteki plastik kaplara vurarak, boş bir kutuya 4-5 lastik geçirerek gitar yaparak, bitmiş peçetelerin rulo kartonlarını ağzınıza götürüp şarkı söyleyerek gibi... Bu müzik üretimini daha zevkli hale getirmek için üretim esnasında dans etmeyi unutmayınız.

Can parçalarımız çocuklarımızın daha iyi bir birey olması için sizlerle paylaştığım bu örneklerden memnun kalmanız dileği ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş fikir soru ve yorumlarınızı bekliyoruz...