Çocuğumla Eğlence-1 (3 Yaş+)

O mini mini tombik ayaklar artık büyüdü. O artık kocaman bir abla/abi oldu. Tam 3 yaşında!
Enerjisi, neşesi, merakı daha da arttı. Hiç yerinde durmaz oldu. Tüm bu hareketlilik ve durmayan, bitmek
bilmeyen enerji zaman zaman kabus gibi gelebilir. Ama aslında bu enerjiyi yönetmek ve yönlendirmek oldukça basit. Kırıp, döküp, parçalamaktansa; etkinlikler yaparak, çocuğunuzun hem gelişimine yardımcı olabilir hem de onunla huzurlu vakit geçirmeyi sağlamış olursunuz. Bir takım şeyler öğrenmek; çocuğunuzun merak duygusunu nispeten tatmin edecektir. Bunun yanı sıra sizinle zaman geçirmesi, sizden bir şeyler öğrenmesi; aranızdaki iletişim ve ilişkiyi daha da güçlendirmiş olacaktır. Bu etkinlikler, çocuğunuza özel vakit ayırmanızı sağlar. Bu durum hiç bir çocuğun gözünden kaçmaz ve her çocuğun ruhunu okşar.
Bugün sizlere 3 yaş ve üzeri çocuğunuzla beraber yapabileceğiniz etkinliklerden örnekler vermek istiyorum. Bu etkinliklerin ortak özelliği "boya". Haydi başlayalım!

  • Klasik Boyama
Çocuğunuza bir önlük giydirin. Bir kaç fırça, kağıt ve sulu boyayı vererek resim yapması için onu teşvik ediniz. Ancak ondan disiplinli bir resim çalışması henüz beklemeyiniz. Çünkü o daha çok keşif yapmak, boyaları anlamak ve denemek isteyecektir. Hatta fırçayla anlamsız, rastgele bir şekil çizerek, size uzun uzuun ne olduğunu anlatacaktır. Sakın hevesini kırmayın. söylediklerini dikkatlice dinleyerek ona olumlu geri bildirimlerde bulunun.

  • Keşif Boyama
Dünyayı yeni yeni tanımaya başlayan bir çocuk için her şey çok değerlidir. O yüzden birazdan vereceğim malzemelere siz de imkanlarınızın el verdiği sürece her şeyi eklemeye çalışın. Öncelikle yağlı boya, sulu boya, parmak boyası ya da akrilik boya gibi akışkan, sıvı bir boyaya, büyük bir kağıda ihtiyacımız var. Bu üç malzeme olmazsa olmazlardı. Diğer malzemeler ise; pipet, pamuk, peçete, fırça, sünger, şişe, şişe kapağı vb... Kağıda boyayı damlatın ve çocuğunuzun o malzemeleri boyaya batırarak, ne şekiller çıkartacağını görün. Bırakın, vursun, batırsın, sürsün. Çok eğlenecek ve eğlenirken de öğrenecek.

  • Baskı Boyama
"Baskı Boya" deyince; patates baskıdan daha farklı şeyler aklınıza gelmiyorsa, bir de beni dinleyin. Çeşitli sebzeleri ikiye bölerek baskı hazırlayabilirsiniz. Örneğin mantar, brokoli, havuç gibi. bu sebzelere fırça ya da parmak yardımı ile boya sürüp kağıda baskı yapabilirsiniz. Baskı yapacağınız malzemeye az boya sürerseniz açık tonlar, çok boya sürerseniz de koyu tonları elde edebilir, bunu çocuğunuza öğretebilirsiniz.



  • Boya İzleri

 Bir tepsinin içine kağıt koyunuz. Bu kağıda akışkan bir boya sürünüz. Boya kurumadan çocuğunuzun ellerini ya da ayaklarını buraya basmasını sağlayınız. Daha sonra da başka bir temiz kağıda istediği gibi el/ayak baskıları yapmasına izin veriniz. Bu izlerden çeşitli şekiller çıkartabilirsiniz.


  • Özgür Dev
Bu boyama için balkon ya da varsa bahçenizi kullanmanızda fayda var. Aksi taktirde çeşitli kazalarla karşılaşabilirsiniz. Olabildiğince büyük bir kağıt bulunuz. Yani; yemek masası kadar büyük olabilecek bir kağıt. Bu bir duvar kağıdının arkası ya da poster bile olabilir. Büyük fırçalar ( badana fırçaları) ve büyük sulu boya da tamamsa çocuğunuzu özgür bırakabilirsiniz. Dev bir kağıda özgürce çizim yapmanın zevki de bir başka olacaktır.

Unutmayın! Çocuklarımız boş bir defter. Bu defteri biz yazacak ve biz okuyacağız.





Not: Yukarıda verilen tüm bilgiler tamamen şahsi kanaatlerdir. İlgili konularla alakalı tüm bilgiler için bir uzmana danışınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş fikir soru ve yorumlarınızı bekliyoruz...