Hamilelikte Beslenme

Hamilelik! ne muhteşem bir duygu!
Umarım Allah isteyen herkese bunu nasip eder, istemeyene de asla etmez inşallah! Hamile kalmak kimine göre oldukça kolay kimine göre ise oldukça uzun bir süreçtir. Siz de benim gibi şanslılardansanız makul bir sürede hamile kalmışsınız demektir. Tamam hamile kaldınız ama şimdi ne olacak? Ne yapacaksınız?
Öncelikle kendinize özen gösterin ve bu her özenli davranışınızın çocuğunuzun sağlığını çok etkileyeceğini unutmayın! Beslenme çok önemli! Eğer hamileliğiniz süresince mideniz elverirse her gıdadan düzenli bir şekilde almaya çalışın. Tabi zaman zaman mide bulantıları, tiksinmeler ve kokulardan rahatsız olma durumları olabilir. Biraz zorlayın kendinizi ama bu zorlamayı da abartmayın bence!
Kendimden örnek vermek gerekirse ben kendime bir program çizmiştim. Bu programda her gün mutlaka tüketmem gerekenler ve günlük almam gereken gıdalar olarak hazırlamıştım. Unutmamak için bir kağıda yazmıştım. Siz bunu sürekli yanınızda olması için cep telefonunuzdaki bir yere de yazabilirsiniz.Her gün tüketmem gereken gıdalar arasında süt, et, ceviz, badem, fındık, meyve, su ve yoğurt vardı. Ancak dediğim gibi zaman zaman pek çoğunu tiksindiğim ya da koktuğunu hissettiğim için tüketemedim. Özellikle süt ve cevizi 5. aydan sonra hiç yiyemedim. Bu liste benim eksik olarak tükettiğimi düşündüğüm şeyleri düşünerek hazırladığım bir liste. Örneğin sütü en son 9 aylık bebekken içmişim. Laf aramızda hala sevmem :( 
Günlük tüketmem gerekenler listesini ise haftalık olarak hazırladım. Örneğin;
Pazartesi: kırmızı et veya et ürünü( köfte gibi), yanına 
Salı: bakliyat
Çarşamba: tavuk
Perşembe: hamur işi yani mantı, makarna gibi
Cuma: kırmızı et veya et ürünü( köfte gibi)
Cumartesisebze yemeği
Pazarçorba, salata
Tüm bu menülerin yanına pilav ya da makarna ya da ekmek ekledim. Tabi hamur işi günü hariç.
Bu programa sadık kalmak özellikle çalışan bayanlar için oldukça zor. Mümkün olduğunca sadık kalmaya çalıştım ama bu pek çok kere mümkün olmadı tabi ki. Ama en azından temel gıdaları haftada 1 kere tüketmeye çalıştım.
Ancak sadık kalmak çok uğraştığım başardığımı da düşündüğüm şeyler var. Bunlar yasaklı ve doğal olmayan ürünleri tüketmemek oldu diyebilirim.Çok iyi hatırlıyorum hamileliğimin ilk aylarıydı, bir gün işyerinde sabahtan çok acıktım. Midem kazındı. kimsede yiyecek bir şey olmadığından bir markete gittim.Canım tuzlu bisküvi istedi. Bisküvi reyonundaki tüm tuzlu bisküvilerin arkasında yazan "içindekiler" bölümünü okudum. Tuzlu bisküvilerin içinde şeker yerine kullanılan früktoz şurubu ya da glikoz şurubu olduğunu biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum. Elim boş, karnım aç, yüzümde ise şaşkın bir ifade ile çıktım marketten.
Bazı insanlar gıda konusunda takıntılı olduğumu düşündüler. Ama umurumda bile değil! Çünkü ben biliyorum ki ailemde kanserli insanlar var ve bu gen bende de var. Neden önlem almayayım ki? Bu hayatı ben yaşayacağım!
Büyük şehirde yaşayan ve çalışan bir bayan için bunları uygulamak gerçekten çok zordu ama bebeğim için yaptım. Haa unutmadan ben sigara zaten hiç kullanmıyorum. Ancak benden önce hamilelik yaşadığı esnada da sigara tüketen bir arkadaşımın çocuğunun alerjik hastalıklara yatkınlığı olduğunu gördüm. Ha bu hamilelikte sigara tüketimi yüzünden mi oldu bilmiyorum ama sonuçta sigara her türlü sağlığa zararlı!
Dünya sağlık örgütünün tütün ve tütün ürünleri için yazılarından da bunu anlayabilirsiniz. Dünya Sağlık Örgütü Tütün yazıları
Hamileliğin tadını çıkartın :D ilk başta dediğim gibi ne muhteşem bir duygu bu yahu :D

İlgili Yazılar

Not: Yukarıda verilen tüm bilgiler tamamen şahsi kanaatlerdir. Sağlığınızla ilgili tüm bilgiler için bir uzmana danışınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş fikir soru ve yorumlarınızı bekliyoruz...