Hamilelik ve Çatlak Problemleri

Hamilelikte pek çok bayanın korktuğu sorunların başında gelen "çatlaklar" , başa çıkılmaz bir problem olarak bilinmektedir. Bazı söylemlere göre; çatlaklar genetik olmakla beraber, hamilelik esnasında ne yapılırsa yapılsın genlerde varsa asla önüne geçilemeyeceği ile ilgilidir. Buna karşılık bazı söylemlere göre ise gerekli önlemler alındığı taktirde çatlaklarla mücadele edilebileceği yönündedir.
Ben hamile olduğum dönemde, bu iki söylemi de duyduğumda ilk aklıma gelen; annemin iki doğum sonucunda karayolları haritası gibi çatlak dolu karnı oldu. Doğal olarak da çatlaklardan asla kurtulamayacağımı düşünmüştüm. Ama sonuç hiç de beklediğim gibi olmadı. Çünkü bu dokuz aylık dönemde alabileceğim tüm önlemleri aldım.
Aldığım önlemler bebeğime de zarar vermemesi için doğal yollarla yapılacak şeyler olabileceğini düşündüm. Çatlaklar konusunda endişelerimi arkadaşlarımla paylaştığımda bir arkadaşım resmen elimden tutup iyi bildiği bir aktarcıya götürdü. Burada bana evde yapmam için kakao yağı, kayısı çekirdeği yağı, buğday tohumu yağı ve bal mumu yağını verdi. Bunları eve gidince aynı kabın içinde erittim. Soğuduktan sonra da küçük kapların içinde donmaları için dolaba koydum. İnanılmaz bir şekilde sertleştiler, hatta ilk başta bu sabun gibi sert olan şeyin karnıma nasıl süreceğimi düşündüm. Ancak, daha elime alır almaz erimeye başladığından işim oldukça kolay oldu!

Her gün mutlaka kullandım. Karnım büyüdükçe yağı sürdüğüm alan da genişlediği için kendimi fazla yemek yemiş yağlı güreşçilere benzetmeye başlamıştım :) Ancak, mutlaka her gün sürdüm. Bakım konusunda üşengeç olan bayanlar arasında olduğum için bu istikrarlı davranışım beni bile gururlandırmıştı. İnanılmaz gerçek oldu! Karnımda 1 tane bile çatlağım olmadı. Ancak, hamilelik ve emzirme süreci boyunca normalden çok çok daha fazla büyüyen göğüslerin çatlak olabileceği hiç aklıma gelmediğinden o kısımlara hiç sürmemiştim. Nitekim sürmediğim yerlerde çatlaklara "hoşgeldiniiiz" demek zorunda kaldım.
Şahsi kanaatimce; ister genlerinizde olsun ister olmasın siz siz olun önleminizi alın. İsterseniz aktarcıda isterseniz de piyasada satılan kremlerden satın. İçiniz nasıl rahat ediyorsa onu yapın ama mutlaka bir şeyler yapın.
Güzelliklerin gönlünüzden taşması dileğiyle..



İlgili Yazılar
Bebeklerde Gaz ve Kolik
Doğuma Hazırlık
Hamilelik Psikolojisi
Hamilelikte Beslenme
Bebek ve Banyo

Çocuklarda Tuvalet Eğitimi




Not: Yukarıda verilen tüm bilgiler tamamen şahsi kanaatlerdir. Sağlığınızla ilgili tüm bilgiler için bir uzmana danışınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş fikir soru ve yorumlarınızı bekliyoruz...